Graphics ပံုရိပ္မ်ားကို အဓိကအေနနဲ႔ Vector Graphics နဲ႔ Raster Graphics ဆိုၿပီးအပိုင္း ၂ပိုင္းနဲ႔ ခြဲျခားႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ Vector Graphics မွာဆိုရင္ ပံုေတြကို Line, Arc ေတြနဲ႔ အရင္ဆံုးေဘာင္လိုင္း (တနည္းအားျဖင့္ Stroke) ေတြကို စဆြဲပါတယ္။ ၿပီးရင္အတြင္းဘက္ကို အေရာင္ျခယ္ဖို႔ Fill Algorithm တစ္ခုခုသံုးတယ္။ ဥပမာ - အနီေရာင္ rectangle တစ္ခုကို ေဘာင္အနက္ေရာင္သံုးရင္ ဒီလိုျမင္ေတြ႔ ရမွာပါ။
- Vector Graphics ေတြကေတာ့ ဥပမာ - AutoCAD File ေတြ၊ Illustrator, Coreal Draw File ေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အားသာခ်က္ကေတာ့ zoom ခ်ဲ႕ရင္ ခ်ဲ႕သေလာက္ ပံုေတြက ၾကည္လင္ျပတ္ သားေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
- Raster Graphics ကေတာ့ Pixel (Picture Element) လို႔ေခၚတဲ့ အမႈန္ေလးေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထား တာပါ။ ဒီေတာ့ ပံုတစ္ပံုမွာပါတဲ့ pixel အေရအတြက္မ်ားေလေလ quality ေကာင္းေလ Zoom ကိုလည္း အက်ယ္ခ်ဲ႕ၾကည့္ႏိုင္ေလပါပဲ။ ဒီလို Pixel ေတြဟာ တစ္လက္မအတြင္းမွာ ဘယ္ေလာက္အေရအတြက္ပါလဲဆိုတာကိုေတာ့ Resolution လို႔ေခၚပါတယ္။ ဥပမာ - ပံုတစ္ပံုရဲ႕ တစ္လက္မအတြင္းမွာရွိတဲ့ Pixel ေတြဟာ 100 ရွိတယ္ဆိုရင္ Resolution 100 dpi / ppi (dot per inch) or (pixel per inch)ရွိတယ္လို႔ေခၚႏိုင္ပါတယ္။ JPEG, GIF, BMP စသည္ျဖင့္ File name ေတြနဲ႔ရွိတာေတြအားလံုးဟာ Raster အမ်ိဳးအစားေတြပါပဲ။
Photoshop မွာေတာ့ အဓိကအေနနဲ႔ Raster Editing Software အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။ ပံုရိပ္ေတြကို Pixel ေတြအသြင္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ေပးတာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ File အသစ္တစ္ခု တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ resolution ဘယ္ေလာက္လဲ ဘယ္ႏွစ္လက္မယူမွာလဲဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ တကယ္လို႔ ၆ လက္မ ၄ လက္မ File တစ္ခုကို resolution 100 နဲ႔အလုပ္လုပ္မယ္ဆိုရင္ Pixel အေရအတြက္ဟာ အလ်ားလိုက္ 600 နဲ႔ ေဒါင္လုိက္ 400 ရွိမွာပါ။